Valls incorporarà la zona de jocs infantils del Vilar a la xarxa de refugis climàtics, comptant ja amb 23 espais a tota la ciutat: set d’interiors en equipaments municipals i 16 espais exteriors. La incorporació d’aquest parc serà efectiva gràcies a la instal·lació de cinc veles, de 40 metres quadrats cadascuna, que cobriran l’àrea de jocs, ara totalment descoberta.
L’Ajuntament de Valls inverteix 23.000 euros en aquesta actuació, que ja ha començat a materialitzar-se. Primerament, s’han realitzat obres d’excavació per a la instal·lació de les estructures, treballs que s’han dut a terme amb seguiment arqueològic, ja que la zona està protegida pel jaciment arqueològic de la vil·la romana del Vilar. Ara, els operaris ja treballen en la fonamentació dels set pilars que sustentaran les veles.
La previsió és que les obres estiguin enllestides aquest mes de juny i que el parc ja es pugui incorporar a aquesta xarxa de refugis climàtics, amb parcs i passejos de la ciutat com les places Mas Clariana, Pompeu Fabra, de les Escudelles, del Quarter, dels Pins i de la Xamora i President Companys; els parcs infantils de Sant Francesc i dels barris de Santa Úrsula, Bon Sol i Vilar; els passeigs dels Caputxins i de l’Estació; i els parcs de Mas Miquel i Barrau. «Tenim 32 parcs infantils a Valls i, de mica en mica, hem d’anar posant ombra», assenyala l’alcaldessa, Dolors Farré.

De refugis climàtics, «també hi ha espais interiors, amb equipaments ubicats a totes les zones de Valls», detalla el regidor d’Equipaments Municipals, Manel Odina. Aquí s’inclou el Centre Cívic del barri de les Comarques, el pavelló Xavi Tondo, la Casa de la Vila, l’Oficina Municipal d’Informació i Turisme, la Biblioteca Carles Cardó, la Casa de Cultura, així com la seu de Vallsgenera a l’antiga Casa Caritat. «En aquests equipaments, s’oferiran botelles d’aigua», explica Odina.
Una gran tirolina de 25 metres
Pel que fa als parcs infantils, més enllà de la instal·lació de veles al Vilar, l’Ajuntament també realitzarà millores a altres zones de joc. Al mateix Vilar, s’instal·larà un parc de salut per a la pràctica d’esport i exercici físic a l’aire lliure. A més, a la zona verda del pinar de davant del Centre Cultural Municipal, s’instal·larà una gran tirolina de 25 metres que substituirà l’actual joc infantil. D’altra banda, es realitzaran millores als parcs infantils de la Candela i de Santa Úrsula, i en breu també s’instal·laran els jocs al nou parc que s’està adequant a l’antiga ermita de Santa Magdalena.