Costa

Diables d'Altafulla, 30 anys posant foc a les festes

Grans i petits han aconseguit mantenir la tradició i fer un element destacat dels dies de festa

Els Diables d´Altafulla són un element destacat de les festes al municipi pel foc, els balls i els versots.Foto: DT

Joan Boronat
Publicado por

Creado:

Actualizado:

El Grup de Diables d’Altafulla celebra aquest novembre el seu 30 aniversari. Són tres dècades ininterrompudes de foc i de moltes altres activitats.

Ara els arriba la Festa Major de Sant Martí, en què els Diables tenen, com sempre, un protagonisme destacat en l’organització de molts dels actes. En podem destacar l’esclat de festa major d’avui, el correfoc dels Diables Petits i els seus especials Versots del dia 6, el Corretraques, el Correbars i la tradicional Empalmada del dia 10; la rifa, el correfoc dels grans amb els esperats Versots, el Castell de Focs i la baixada de trastos.

Aquesta participació activa del Grup de Diables compta amb el suport de l’Ajuntament d’Altafulla. «Les subvencions són vitals i els recursos materials que ens proporciona fan possible els actes que ens proposem», subratlla Àlex Cañas, president dels Diables, alhora que destaca «la valuosa aportació econòmica que fan els establiments comercials del poble».

Cañas assegura que en l’actualitat «la colla passa per un dels seus millors moments, tant pel que fa a membres, que superen el centenar, entre grans i petits, com pel que fa a actuacions i activitats». En aquest aniversari durant l’estiu van organitzar el vermut electrònic, la festa Holi Colors o el Concert d’Aniversari.

Diables d’Altafulla van néixer per la festa major l’11 de novembre de 1986, gràcies al neguit i entusiasme d’un grup de joves que volia formar part de l’entramat cultural de la vila, i donar un altre aire a les seves festes. La gènesi del grup ve del carnaval del 1984, diu el president, «quan aquests joves sortien a la rua disfressats de diables, amb sacs de cafè reciclats», per constituir-se dos anys després com a entitat.

De llavors ençà, el creixement ha estat constant, amb la creació el 2012 del Grup de Diables Petits, compost per una seixantena de nens i nenes d’entre 4 i 12 anys.

Actuacions i trobades de diables, grans i petits del grup, han sovintejat arreu de Catalunya, amb una sortida a Itàlia, per actuar a Roviano, vila agermanada amb Altafulla.

tracking