Ebre
Roquetes homenatjarà la música tradicional canària a la desena edició d'Ebrefolk
El cant versat i improvisat i la combinació entre les cultures canària i ebrenca són les novetats principals del certamen que tindrà lloc el 8 i 9 d'agost

Domingo Rodríguez ‘El Colorao’.
El cant versat i improvisat, en la seua màxima expressió, tot condecorat amb l'ambient tropical de les Illes Canàries. Els pròxims divendres i dissabte 8 i 9 d'agost l'Hort de Cruells, situat al centre de Roquetes, es convertirà en l’escenari principal d’un certamen dedicat a illes de Fuerteventura i La Gomera. Comptarà amb artistes reconeguts de l'arxipèlag canari com Domingo Rodríguez ‘El Colorao’, Eduardo Duque i la poeta improvisadora Anamarys Gil com a caps de cartell.
Amb aquesta edició, Ebrefolk fa més rígida la seua consolidació dins del ventall de festivals alternatius de les Terres de l'Ebre, ja que enguany és el desè que se celebra, erigint-se així com un fixe a les comarques ebrenques durant els mesos d'estiu. També ho remarca l'alcalde del municipi, Ivan Garcia: “Aquest serà el primer dels actes d’un agost de música popular al municipi. Ens esperen dues nits molt atractives de cant improvisat. Estem segurs que serà una nova edició exitosa, i per això convidem tothom a assistir-hi”.
La fusió canària i ebrenca com a atractiu destacat
La dels Parranderos de Fuerteventura serà una de les actuacions més destacades. Es tracta d'un grup creat expressament per Ebrefolk i que es podrà veure el dissabte 9, en què també tindrà lloc la Rondalla dels Ports, per fer gaudir grans i joves amb una combinació entre el ball tradicional canari i la jota ebrenca. De fet, el regidor de Cultura, Sisco Ollé, posa èmfasi en aquest aspecte: "La cançó ‘De Roquetes vinc, de Roquetes baixo’ és coneguda arreu dels Països Catalans. Amb aquest cicle tindrem una oportunitat nova per mostrar-nos com a referents a través de la jota i el cant improvisat, també cap a altres indrets com l'arxipèlag canari”, indica.
A més, com ja és habitual, la programació es completarà amb presentacions de revistes, llibres i publicacions de cultura i música tradicionals, que es desenvoluparan al llarg de les dues tardes, així com tallers del gènere amb els artistes convidats com a ponents.
No serà, però, la primera vegada que se celebra aquest estiu, ja que aquesta música d’arrel que ja s’ha viscut aquest mateix mes de juliol a Móra d’Ebre, La Jana (Baix Maestrat) i Benassal (Alt Maestrat), i que tancarà Tortosa a les pròximes Festes de la Cinta, refermant-lo com un certamen que arrela amb força al territori.