Ebre

Patrimoni

Darrera fase per rehabilitar la coberta de l'absis de la Catedral de Tortosa

L’espai, que s’incorporarà en la visita turística a la seu, compta amb més de 200 figures escultòriques que no s’havien restaurat mai

La gran embastida instal·lada a l’absis de la Catedral tortosina.​​

La gran embastida instal·lada a l’absis de la Catedral tortosina.

JOAN REVILLAS

Marina Pallás Caturla

Creado:

Actualizado:

En:

En pocs mesos l’absis de la Catedral de Tortosa lluirà radicalment diferent. Des de fa uns dies s’ha instal·lat novament una gran embastida per portar a terme els treballs de la darrera fase de la restauració de la seua coberta.

En aquesta ocasió la intervenció a fer serà similar a la de la primera fase, amb una neteja, consolidació i protecció dels elements arquitectònics i escultòrics, així com la resolució de problemes d’estanquitat del coronament inacabat de la Catedral tortosina.

La restauració d’aquesta part de la seu contempla l’adequació de l’espai corresponent al primer pis de la coberta de l’absis, lloc on es concentra la part més important del seu programa escultòric i decoratiu. En aquest espai es dotarà de les mesures adients perquè pugue incorporar-se al recorregut de visita de la Catedral

Es tracta d’una zona exterior molt rellevant, ja que es compta amb més de 200 figures escultòriques que no havien estat objecte de cap actuació des del seu origen als segles XIV i XV.

La inversió d’aquesta segona fase supera el mig milió d’euros i compta amb una subvenció de 414.557 euros concedida pel Ministeri de Cultura a través del programa del 2 % Cultural, així com amb l’aportació de la Diputació de Tarragona i la del mateix Bisbat.

El Capítol de la Catedral preveu obrir al públic aquest nou recorregut turístic la propera Setmana Santa.

tracking