A primera línia amb La Marató

Solidaritat. El llibre es podrà adquirir des del 19 de novembre i el disc es vendrà el dia 29 amb el ‘Diari de Tarragona’ per sumar esforços contra la Covid-19

12 noviembre 2020 07:50 | Actualizado a 12 noviembre 2020 09:23
Se lee en 2 minutos
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

Un homenatge als hospitals, al personal sanitari de primera línia i també als altres essencials que fan el possible per ajudar-nos a superar, com a societat, els moments més crítics d’aquesta pandèmia. L’edició 2020 de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, enguany dedicada a recollir fons per la recerca biomèdica sobre la Covid-19, serà excepcional en tots els sentits. I extraordinaris també són enguany el disc de La Marató, que compleix setze anys i sortirà a la venda el diumenge 29 de novembre a un preu de 10 euros amb tots els diaris d’àmbit català, inclòs el Diari de Tarragona; i la tretzena edició del llibre de La Marató que es posarà a la venda, en paper i digital, a partir del 19 de novembre amb una tirada de 10.000 exemplars.

Al respecte, el director de TV3, Vicent Sanchis, va destacar ahir en roda de premsa que «el disc i el llibre són possibles gràcies a la generositat i la participació del sector de la cultura que dóna el millor que té perquè siguin un èxit». Enguany 54 artistes, que interpreten 19 cançons, posen les seves veus al servei de la solidaritat. En aquest sentit, Àngel Lacalle, director del disc de La Marató i coordinador del llibre, va assegurar que «la notícia és que s’ha fet el disc, malgrat totes les circumstàncies, enmig d’una pandèmia que ha obligat a fer les coses diferents. Ha estat un procés molt complex i excepcional».

Pel que fa a la selecció de les cançons, Àngel Lacalle va assegurar que «són dinou històries que no parlen directament de la Covid-19, però si ho fan des de les sensacions, sentiments i emocions que s’han viscut derivades de la malaltia». Així mateix, va descriure que «el projecte s’ha construït a partir de temps, distància i intensitat. Un temps que sovint hem sentit que ens han robat, una distància que sovint ha estat insuportable i una intensitat que passa per no haver pogut compartir».

Els artistes que harmonitzen tots aquests sentiments en el disc de La Marató són: Nil Moliner (Que bonica la vida), Sebastian Yatra (Un any), Beret (Ho sento), Dvicio (Som humans), Nia, Anajú, Hugo, Flavio i Eva (OT 2020) (Caminem lluny), Diana Navarro (Segueix bategant), Rozalén (Em rebel·lo, amb l’Escolania de Montserrat), Porto Bello (Nits d’estiu), Ariadna Vieyra (Eufòria), Francisco (Com he fet sempre), El Arrebato (Junts vencerem), Sau 30 amb Juditt Nededermann i Jackson Browne (Boig per tu), Roger Argemí i Maria Jacobs (Mots), David Otero i Sara Roy (Que maca ets), La Plaga N11, Mar Fayos i Lia Kali (El ritme de la nit), Ladilla Rusa (Ni tu ni un altre), Miquel Moya i Intana (Qui m’ha robat el mes d’abril?), la Black Music Big Band (Jo vull ballar per la vida), i la cançó col·lectiva Serem més forts.

Pel que a la seva participació, el músic Sebastian Yatra va destacar que la cançó Un Any «té un missatge d’esperança i de fe, i que reafirma que l’amor és més fort que qualsevol altra cosa, especialment en aquest temps».

Una de les novetats del disc, que ja es pot prereservar i que també es vendrà a la botiga en línia de TV3 i digitalment a través d’iTunes, és que incorpora Shazam com a eina que permet reconèixer ràpidament les versions de les cançons del disc. D’altra banda, les cançons es podran escoltar també sense cost en streaming (fins ea 31 de gener) a través d’un codi QR que conté el disc físic.

Fotografies per al record

Per la seva banda, la tretzena edició el llibre de La Marató (editat per Rosa dels Vents), que es posarà a la venda en paper i digital a un preu de 12 euros, vol deixar constància de com s’ha viscut la Covid-19 a través de la mirada de 17 fotògrafs de reconegut prestigi nacional i internacional. «El llibre és una altra excepcionalitat. Teníem l’oportunitat d’allunyar-nos de les interpretacions de la crònica escrita per anar a una visió molt més punyent i diversa, és a dir, un llibre de mirades», va destacar Àngel Lacalle. En aquest sentit, Anna Surinyach, fotògrafa i participant en el llibre, va reivindicar que «les imatges no han de valdre més de mil paraules, sinó que han de generar moltes preguntes, i aquestes imatges les generaran i sempre ens quedaran a la retina».

Pel que fa al programa que se celebrarà el 20 de desembre, Vicent Sanchis va assumir que «és una Marató complicada perquè hi ha empreses que ens han ajudat cada any i enguany estan passant per moments durs, perquè moltes activitats que es feien tampoc es poden fer i perquè a l’hora de fer el programa moltes de les coses no podran fer-se». Per això el director de TV3 va demanar que «ens oblidem de rècords», per després apel·lar a la solidaritat de la gent perquè es bolqui més que mai en La Marató.

Comentarios
Multimedia Diari