Reus

Comerç

Com donar a conèixer els comerços de Reus? Posa-hi una mica de Seguici Festiu

La Festa dels Ravals ho ha tornat a fer. Donar vida a espais que pel context socioeconòmic està apagant-se a poc a poc és un encert. Més encara si ho fas amb canalla implicada, que són de les coses que més vitalitat poden portar

Els infants van poder fer activitats a les portes dels establiments de les dues ravals.

Els infants van poder fer activitats a les portes dels establiments de les dues ravals.Alfredo González

Paula Montalvo

Creado:

Actualizado:

Caminar per la Raval Robuster i Sant Pere un divendres a la tarda fa uns anys es vivia d’una manera diferent. Ara, són vies principalment circulades per vehicles. Ara bé, els comerciants són els primers interessats a canviar la situació. Des del Tomb de Reus ja fa temps que es van arromangar les mànigues per a trobar què fer-hi. I crec que no podrien haver encertat més.

Abans, quan la Raval estava més ‘viva’ (per definir-ho d’alguna manera), la gent la feia servir també com una zona de passeig. Amb la calma, ajuda molt més a guaitar, prendre consciència, de quins són els comerços que et vas creuant, pels que passes per davant. Quan aquest passeig canvia a zona de pas, això no passa. Els cotxes passen de pressa, no hi ha temps a ser conscient de tots els negocis que es regenten.

Ara es preguntaran: què ha fet el Tomb de Reus? Doncs fer que la gent s’aturi. Com? Fent que els infants s’entretinguin de la millor manera que saben: jugant. I no amb uns elements qualsevol. Amb els del Seguici Festiu de Reus.

En un moment que sembla que la tecnologia ens menja, començo a prendre com a bandera l’eslògan: «Si vols captar l’atenció d’una criatura, posa-hi una mica de Seguici Festiu» i apanyat.

Sense posar-ho en comú, el Tomb de Reus ha tingut la mateixa idea. Caminar per la Raval i veure aparadors plens de gent, és una imatge que feia temps no observava. De la mateixa manera que és bonic veure criatures entretenir-se deixant pantalles apartades.

Tallers i activitats per als més petits

Globus, dibuixos, decoració de galetes, passatemps, metxes de colors als cabells (tranquils, de les que marxen a la primera rentada)... Tot pensat per a entretenir als infants una estona i que les famílies puguin conèixer els negocis. Tot plegat, amb música de fons que oferien des de diferents punts repartits per les dues ravals que es va allargar fins a les 22 hores.

Ara bé, el motiu central que havia dut les famílies a apropar-s’hi era, com deia, el Seguici Festiu. A través d’unes pistes, els infants podien tombar pels aparadors de les botigues participants buscant les 26 cartes disponibles. En aconseguir-les totes, podrien completar un joc de cartes d’emparellar el Seguici de Reus. Una activitat que ha suscitat passions i ha fet que a mitja tarda molts establiments ja s’haguessin quedat sense aquestes cartes.

«Amb la primera edició ja vam veure que era un èxit total i els comerços ho agraeixen moltíssim», assegurava Marta Arrufat, representant de la junta d’El Tomb de Reus.

Tal com va reclamar durant la presentació de l’esdeveniment, va lamentar que no s’hagués tallat el trànsit en motiu d’aquesta celebració: «Venen molts infants i les famílies ens ho reclamen, però entenem que l’Ajuntament fa el que pot».

Els infants podien completar un joc de parelles de cartes si esbrinaven les pistes

L’aposta des de l’Ajuntament de Reus, en concret des de la regidoria de Promoció Econòmica, és tota. «Volem que sigui un dels esdeveniments més esperats pels reusencs», va afirmar la regidora Noemí Llauradó durant la presentació, remarcant també que «el comerç de tota la vida és un dels actius principals de Reus, juntament amb el patrimoni modernista, la cultura i els productes de proximitat».

tracking