Reus reforçarà aquesta nit la seguretat viària i ciutadana amb el patrullatge conjunt de Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra i voluntaris de Protecció Civil. Tot i el restabliment progressiu de subministrament elèctric, l’Ajuntament de Reus ha acordat mantenir el pla d’emergència activitat en fase d’alerta i tenir tots els recursos preparats i disponibles fins al restabliment total del servei.
Pels volts de les 20:00h, el servei elèctrica s’ha començat a recuperar de manera progressiva a la ciutat. Així i tot, l’Ajuntament demana a la ciutadania que consideri:
-Reduir la mobilitat a l’estrictament necessària.
-Moderar el consum elèctric en el moment en que es restableixi el subministrament. .
-Estalviar bateria del telèfon mòbil
-En cas d’emergència trucar al 112 i només en cas necessari.
LAjuntament de Reus ha activat aquest migdia el Pla de Protecció Civil municipal en fase d’alerta. El consistori s’ha coordinat amb el Centre d’emergències de Catalunya que també ha activat en fase d’alerta el Pla de Protecció Civil de Catalunya. El govern local s’ha tornat a reunir un segon cop per analitzar l’abast de l’apagada elèctrica a la ciutat i la resposta dels serveis municipals.
El dispositiu municipal per minimitzar les conseqüències de l’apagada ha mobilitzat de manera coordinada els cossos de la Guàrdia Urbana, els Mossos d’Esquadra i els voluntaris de Protecció Civil; així com les Brigades Municipals i tècnics del servei municipal de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions, entre altres departaments municipals.
El comitè d’emergències ha constatat que la disponibilitat de generadors i sistemes d’alimentació ininterrompuda ha permès mantenir l’activitat del gruix dels serveis municipals a nivell intern. L’atenció a la ciutadania s’ha suspès. Els centres cívics i els equipament municipals també han tancat l’activitat.
Aigües de Reus ha instal·lat grups electrògens en punts determinats de la xarxa de subministrament per garantir l’aigua amb qualitat sanitària a peu de finca a tota la ciutat.
El servei de bus urbà ha continuat funcionant amb normalitat, així com els aparcaments municipals, que també han funcionat gràcies a grups electrògens fins al restabliment de la xarxa.
Voluntaris de Protecció Civil han visitat totes les residències de la gent gran de la ciutat per informar-se de la seva situació, sense identificar afectacions importants