<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

Xavier Bosch a Reus: l’home que escriu bestsellers al ritme que el Barça guanya Lligues

‘Diagonal Manhattan’ ha estat la seva última novel·la i que li ha donat el títol d’escriptor més venut per sisena vegada des de 2010. Aquesta nova obra destapa la discriminació de la dona en el món del màrqueting als anys 80.

26 mayo 2025 21:01 | Actualizado a 26 mayo 2025 22:53
Se lee en 1 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

«Quan el Barça guanya la Lliga, coincideix que soc el més venut!». Ha estat una de les primeres bromes que Xavier Bosch ha fet per a fer referència a tots els anys que ha estat bestseller. N’acumula sis des del 2010.

La presentació del llibre que Xavier Bosch ha fet al Círcol de Reus ha estat molt més que una «autopromoció»: ha fet una barreja entre una classe d’història i una difusió de coneixements per a poder gaudir amb més intensitat del relat. Una sessió que ha acabat derivant en masterclass de màrqueting. Tal com ell ha dit, per a «reivindicar les dones que van ser silenciades en el món de la publicitat» en l’època que se centra el seu nou llançament.

Dues dones, dos homes, dues agències de publicitat i dues ciutats: Barcelona i Nova York. Dues ciutats que són dos personatges més. Al voltant de tot això gira la seva última novel·la, Diagonal Manhattan. El seu darrer bestseller. Una de les protagonistes arriba per primera vegada a Nova York l’any 1989. «És el mateix any que hi vaig arribar jo per primera vegada també. Recordo l’olor: a ceba fregida. Una sensació: tothom té pressa. És la ciutat on tothom va a buscar una oportunitat», diu el periodista i escriptor, intentant posar en escena d’aquesta gran ciutat. Però l’any escollit no és casual: «Va ser important pels europeus: va caure el mur de Berlín, va ser clau per l’estratègia geopolítica. Però hi havia murs que no queien: aquell any, l’Organització Mundial de la Salut encara considerava que l’homosexualitat era una malaltia psiquiàtrica». De la mateixa manera, les diferències en els drets entre homes i dones. Una diferència que la novel·la relata en el món laboral del sector de la publicitat i del màrqueting.

Però, per què aquestes dues ciutats? Bosch ho ha explicat: «Després de Nova York i Londres, la tercera ciutat amb més bona reputació en el món de la publicitat era Barcelona». Tots els noms de publicistes reconeguts d’aquella època són d’homes en totes dues ciutats. De cognoms catalans, l’escriptor n’ha esmentat un grapat. De dones que tinguessin èxit només n’ha esmentat tres. No perquè Bosch no en sabés més: no n’hi havia. Són els únics noms femenins que van arribar lluny en aquella època.

A Diagonal Manhattan hi ha dues clares protagonistes: Barcelona i Manhattan. Ara bé... Xavier, quan Reus podrà ser protagonista d’una de les teves novel·les? «Reus ja ha sortit en un grapat de les meves obres. M’agrada fer clucades d’ulls a ciutats que conec. Tinc amistats aquí i la tinc molt present», ha dit al Diari. Ens quedarem amb que no ha dit un «no» per resposta.

Comentarios
Multimedia Diari