<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

Kawtar millora la seua autonomia amb un disseny del FabLab Terres de l’Ebre

Amb la impressió 3D s’ha desenvolupat un adaptador d’empunyadura personalitzat per al comandament de la cadira de rodes motoritzada amb la que es mou

13 mayo 2025 17:31 | Actualizado a 13 mayo 2025 20:32
Se lee en 1 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

El FabLab Terres de l’Ebre (FabLab TE) reafirma el seu compromís amb la tecnologia al servei de les persones a través d’un nou projecte d’innovació social. El tecnòleg del FabLab, Jordi Giner, ha desenvolupat un adaptador d’empunyadura personalitzat per al comandament d’una cadira de rodes motoritzada, destinat a la Kawtar, una jove de 24 anys amb mobilitat reduïda.

La Kawtar, usuària del Centre Ocupacional de Campredó de la Fundació Mercè Pla, és una apassionada del disseny digital, la lectura i l’esport adaptat Boccia. Malgrat les limitacions físiques derivades d’una paràlisi cerebral, destaca per la seva determinació i creativitat. Davant les dificultats per maniobrar amb comoditat la seva cadira de rodes, el FabLab TE ha posat la tecnologia d’impressió 3D al servei de la seva autonomia.

El resultat és un adaptador ergonòmic, dissenyat a mida segons la seva fisonomia, que li permet controlar el comandament amb més precisió i confort. Aquest projecte no només millora la seva qualitat de vida, sinó que també exemplifica com la fabricació digital pot respondre a necessitats reals del dia a dia, remarquen des de l’Ajuntament d’Amposta.

Per a l’alcalde, Adam Tomàs, projectes com aquest donen sentit al FabLab Terres de l’Ebre i expliquen molt bé tot allò que passa dins d’aquest centre d’innovació de referència que hem creat a la planta baixa de Lo Sindicat», edifici històric rehabilitat a l’avinguda la Ràpita de la capital del Montsià.

Aquest projecte forma part de la línia d’acció social del FabLab Terres de l’Ebre, que promou col·laboracions amb entitats del territori per aplicar la tecnologia com a eina de transformació i equitat, detallen des de l’Ajuntament.

Comentarios
Multimedia Diari