La fins ara secretària general del Centre de Lectura de Reus, Empar Pont, serà la nova presidenta de l’ateneu en no presentar-se cap altra candidatura a les eleccions al càrrec. Pont, que serà confirmada en la presidència durant l’assemblea general de socis del pròxim 18 de juny, substituirà Lluís Miquel Pérez i es convertirà així en la primera dona que presidirà el Centre de Lectura, entitat fundada l’any 1859.
La comissió de garanties del Centre de Lectura va confirmar aquest dimarts la candidatura d’Empar Pont, després de constatar que la seva era l’única que s’havia presentat. Fins al 18 de juny, la nova presidenta té temps de formar el nou consell directiu de l’entitat, del qual ja s’han confirmat els primers noms. Així, Montserrat Aluja en serà la nova secretària general i Eliseu Bàrcena el responsable de les activitats culturals. Montserrat Amigó i Mabel Bofarull continuaran com a secretària general del consell directiu i com a responsable de les activitats acadèmiques, respectivament. Segons els estatuts del Centre de Lectura, Pont presidirà l’ateneu durant els pròxims dos anys.
Està previst que la resta de noms es coneguin a partir de la setmana vinent.
Ganes de fer «equip»
Empar Pont, en declaracions al Diari, ha assegurat que ha intentat «renovar» el màxim possible tot l’equip, «tant de la junta directiva com de les juntes de seccions».
A l’hora de buscar persones, explica que s’ha fixat en intentar trobar un equilibri entre perfils que ja tenen experiència al Centre de Lectura i d’altres que siguin nous. «Sempre que vols fer canvis, has de saber com funciona la casa. Per tant, el millor que pots fer per a començar a impulsar aquest objectiu és comptar amb gent que sap el que fa i com funciona», diu Pont.
Per altra banda, ha fet molt d’èmfasi en les deu seccions que formen l’entitat. «Volem que les activitats que s’organitzen siguin molt més transversals. L’objectiu precisament és potenciar aquest plenari de juntes i fer més trobades perquè es coneguin entre tots».
La nova presidenta hi ha posat molt valor i també mira cap al futur: «El centre beu d’aquestes seccions, és el nostre capital humà. I a través d’aquest treball constant amb les juntes de secció, pot ser el primer pas perquè alguna d’aquestes persones es pugui engrescar i entrar a un futur equip directiu. És perfecte per a potenciar un relleu generacional natural».
Recorregut de Pont
Empar Pont Albert, nascuda a Albaida (País Valencià) l’any 1957, és llicenciada per la Universitat de València en Filologia Hispànica. Ha estat professora de secundària des de 1980 fins al 2023 als instituts de les Borges Blanques, Camp Clar de Tarragona, Cambrils, Gaudí i Salvador Vilaseca de Reus, on va fer de directora durant 12 cursos. De 1995 al 2011 va ser regidora de l’Ajuntament de Reus amb les delegacions de Medi Ambient, Educació, Família i Cultura. Ha participat com a escriptora en diverses publicacions col·lectives: Retalls de vides enllaçades (autoedició. Albaida, 2017), La catifa vermella (Ed. Trabucaire. Col·lecció Tinta Fèmina, 2016) i Nosaltres les Fusterianes (Ed. 3 i 4, 2017). És membre del col·lectiu Reusenques de Lletres, on ha participat en Breus i Eròtiques (Arola Editors, 2021) i Intrigues a la carta (Arola Editors, 2023).