Les cartes al director del dia

19 mayo 2017 20:43 | Actualizado a 22 mayo 2017 07:46
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Animo a deixar de fumar en benefici de la pròpia salut

Ahir, 2 gener 2016, es va complir un altre any més de l’entrada en vigor de la llei antitabac, i és bo recordar que fa sis anys semblava que aquesta llei anava a ocasionar una catàstrofe sobretot en l’hostaleria i avui passa tot el contrari, l’hostaleria s’ha convertit en el sosteniment del país amb la creació de milers de llocs de treball que fan presumir al govern de baixar les xifres de l’atur, però també ha disminuït el consum de cigarrets en un 50%, el nombre de fumadors a un 29% i les malalties cardiovasculars, infarts, càncer de pulmó, Epoc, etc.

Però el més important és el respecte que es té a aquesta Llei en els locals públics tancats, permetent, així, als no fumadors respirar aire no contaminat, cosa que molts fumadors també agraeixen, l’OMS preveu per al 2016 una reforma que establirà noves mesures de prevenció del tabaquisme i que espero serveixin perquè els joves no s’iniciïn en aquest hàbit i que a Espanya està en els tretze anys.

Un cop més vull agrair a tots els fumadors l’acollida i respecte a aquesta llei antitabac i animar-los a deixar de fumar en benefici de la seva pròpia salut i de la família.

Fernando Guerrero Barrio

(Tarragona)

Parc de Nadal o túnel del temps?

Parc de Nadal, o túnel del temps? Sé que és difícil obrir les portes any rere any del Parc de Nadal, i puc imaginar-me que el pressupost destinat és mínim. Quan entres, perds la noció del temps i no saps en quin Nadal estàs... i només escoltes als nens dir: «Buuufff, igual que l’any passat!» Tenen tota la raó! Els mateixos colors ambientals de les cintes de decoració iguals cada any (són les mateixes), i penseu que la canalla té molta memòria visual.

Les manualitats sempre les mateixes i cada vegada més senzilles. I les atraccions?, tenen l’exclusiva jo no sé per quants anys, però cada any el mateix trenet, la mateixa granota saltadora, etc. Quina ganga per als propietaris! Potser també agradaria a altres firaires de diferents atraccions. Es tracta de donar-hi una nova imatge de colors ben diferents, unes noves atraccions i alguna que altra manualitat que no sigui pintar retallables. Molt bon any nou a tots els pares i mares de Tarragona, que segur poden pensar com una servidora. Gràcies.

Cristina Moragues Llaberia

(Tarragona)

Deseos para el 2016

Últimamente la mayoría de personajes que salen por la tele respondiendo a la pregunta de qué pide al 2016, suele responder salud, lo mismo que los más cercanos a nosotros. Mucho tiempo atrás se pedía por la paz y el amor.

Llegamos a la conclusión de que por mucho que los políticos nos ofrezcan una vida mejor, resulta ser que es mejor para ellos, no para los demás. Por tanto, dejando a un lado al amor y la prosperidad que son los temas que se pedían cuando teníamos trabajo, ahora nos conformamos con la salud, ¿por qué? Pues porque vemos que el trabajo llega con cuentagotas, y el ánimo se va desvaneciendo, también vemos la paz mundial alterada y no atisbamos mejora sino al revés, por tanto nos vamos conformando cada vez con menos y hemos llegado a la conclusión de que lo primordial es la salud. Qué pide la mayoría de votantes, contribuyentes, trabajadores y de buena fe:

Que dejen de robarnos los políticos y sus acólitos, que devuelvan lo robado y que paguen las consecuencias de sus hechos.

Que se cumplan todas las acciones que nos prometen cuando están en campaña y si no han sido capaces, que renuncien al cargo. (O se les «renuncia».)

Que se pongan los mismos sueldos que tienen los ciudadanos que están a su nivel de responsabilidad, y que se paguen de su bolsillo los iPad y móviles, ya que los usan también para sus casos particulares. (Recordemos los escándalos de las conversaciones telefónicas.)

Y que los políticos que se hallen en la oposición ejerzan con honor su ejercicio, que no es otro que vigilar para que los que gobiernan lo hagan bien para todos, no solo para ellos.

Al final los deseos serían: salud, paz, trabajo y amor. Y puestos a pedir, que no nos roben más.

Buen año 2016 a todos.

M.ª Elisa Aragonés Domènech

(Tarragona)

Comentarios
Multimedia Diari