El Misteri de la Selva del Camp ha tancat la celebració de les seves 40 representacions davant de més de 1.200 persones, en una representació única a la Sagrada Família, a Barcelona.
Amb el cartell de tot venut penjat des de feia dies, el Misteri de la Selva arribava a la Sagrada Família, en plena celebració de les festes de la Mercè a la ciutat, per arribar al cor dels barcelonins i barcelonines que van fer petita la Sagrada Família.
La representació va voler celebrar els seus 40 misteris amb una posada en escena especial i amb tot l’entorn de la Sagrada Família com a escenari d’un Misteri molt especial.
Aproximadament unes 500 persones es van desplaçar des de la Selva del Camp (Baix Camp) per acompanyar a un grup que ha seguit fent història portant aquesta joia del teatre medieval català a un dels espais més espectaculars del país.
Aplaudiments, passió, gestos de satisfacció i molts, molts somriures per tancar una funció especial que deixava enrere els nervis i aquella traïdora por escènica que durant els dos dies d’assajos a la basílica barcelonina havia fet tremolar als actors amateurs del Misteri.
Cal recordar que des de l’any 1980 l’obra es representa ininterrompudament a l’església de Sant Andreu Apòstol de la Selva del Camp. Aquest any ha arribat a les quaranta representacions. Durant els darrers anys ha traspassat les fronteres del Baix Camp i s’ha representat íntegrament a Tarragona (1988,1992), Elx (1990), Montserrat (1996), Mallorca (2014), Roma (2000) i Jerusalem (2007).
La representació a la Sagrada Família va estar presidida per la Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Mariàngela Vilallonga i per l’Arquebisbe de Barcelona el Cardenal Joan Josep Omella.
La Representació de l’Assumpció de Madona Santa Maria és el primer text complet d’un drama o misteri assumpcionista català, anterior al misteri de València (fragmentari), del primer terç del segle XV, o al misteri d’Elx.
Els cants, tots ‘a cappella’, són interpretats majoritàriament amb la mateixa tonada que indica el manuscrit original conservat íntegrament, i pertanyen al repertori gregorià i polifònic dels s. XIII i XIV.