<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

Dansa i gastronomia de proximitat es fusionen al Teatre Bartrina de Reus

Els alumnes de l’Escola d’Hoteleria de Cambrils i l’Escola de Dansa del Centre de Lectura protagonitzen Ia 2a edició d’Òrbita Gastronòmica

04 mayo 2025 13:21 | Actualizado a 04 mayo 2025 13:21
Se lee en 1 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

Hamburguesa amb vinagreta d’ametlles, bacallà encurtit amb maduixa o vermuts i còctels de fruites servits al ritme de dansa contemporània. Així es va viure ahir la segona edició d’Òrbita Gastronòmica al Teatre Bartrina de Reus, on la gastronomia de proximitat i la dansa es van fusionar.

Mentre unes alumnes ballaven damunt de l’escenari, d’altres servien les seves elaboracions entre el públic. «És com prendre’t una copa de vi mentre veus una pel·lícula», va apuntar Teresa Aguadé, directora de l’Escola de Dansa. «És un concepte que va més enllà de seure i veure un espectacle: volem que la dansa formi part natural de la vida quotidiana».

En aquest sentit, l’alumnat de l’Escola d’Hoteleria va dissenyar totes les propostes gastronòmiques a partir de visites al Mercat Central de Reus, on van seleccionar els els productes frescos i de km0 que després transformarien en tapes i begudes.

Ricard Pérez, de 50 anys, és alumne de l’Escola d’Hoteleria des de fa 5 anys, quan va decidir fer un canvi de rumb a la seva vida. Estava vinculat a l’hostaleria a nivell administratiu, dins el Protocol i Serveis de Restauració del ministeri de Defensa: «Avui és un repte per a nosaltres. Hem preparat tapes fresques, saludables i atractives al paladar. Cadascú té la seva responsabilitat i involucració».

A més de d’apropar la cultura de la dansa a la societat, l’experiència també va servit a les ballarines per aprendre a ballar en contextos oberts, més enllà dels escenaris convencionals. “»Has de ballar igual per a tothom, tant si et miren com si estan xerrant o gaudint d’una tapa», explicava Mireia Solana, alumna de l’Escola de Dansa.

La primera edició es va dur a terme al vestíbul del teatre, mentre que els ballarins van actuar a la plaça de Sant Pere. Enguany, s’han integrat els dos artrs. «És una forma de reivindicar el producte de proximitat i transformar-lo en elaboracions tradicionals i innovadores» afegia Montserrat Fuster, coordinadora pedagògicade l’Escola d’Hoteleria.

Comentarios
Multimedia Diari