Els carrers del centre de Reus s'han convertit avui en un autèntic circuit runner urbà tenyit de color lila. Fins a 1.108 corredores han recorregut els quasi cinc quilòmetres que enguany proposava la Cursa de la Dona, una prova que any rere any se supera. El miler de corredores d’aquesta quarta edició representen un nou rècord de participants que també han ajudat a recaptar més diners que mai. I és que la Cursa de la Dona, per sobre de tot, vol ser un gran aparador per l’esport, la salut i la solidaritat.
Fins a 5.272 euros han pogut entregar els organitzadors de la iniciativa –Ajuntament de Reus, Tretze Esports i Evasion Running– a la Fundació Lliga per a la Investigació i Prevenció del Càncer (FUNCA) quan va finalitzar la prova.
La festa de l’esport
Mitja hora abans de l’inici de la cursa (10:30 h) la plaça Llibertat i els seus voltants ja eren una autèntica festa. Mentre algunes corredores aprofitaven per escalfar, d’altres ballaven al ritme que marcava una professora de Zumba. També les hi havia que no paraven de fer-se fotografies al photocall habilitat per l’organització o immortalitzant la jornada amb algunes selfies. Tampoc hi havia una edat predominant, ja que es podien veure des de corredores juniors fins a sèniors.
Instants abans de la sortida, pels altaveus s'ha anunciat que les inscripcions ja estaven tancades i que, a més a més, s’havia aconseguit un nou record de participants. Tot i el cel ennuvolat, el temps, una de les principals preocupacions dels organitzadors, tampoc ha aixafat la festa, ja que només ha caigut un petit plugim durant alguns petits instants.
Els encarregats de donar el tret de sortida inicial han estat l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el regidor d’Esports, Jordi Cervera, a les 11h en punt. Començava així una cursa que, finalment, ha acabat guanyant Laura Garciarena amb un temps de 16:19 min, seguida per Ester Casajuana amb 16:34 min i per Isabel Jiménez amb 18:58 min. Però això ja quasi ha estat el menys important d’una gran jornada festiva, saludable i solidària que ha omplert els carrers del centre de la ciutat d’un intens color lila.