Este sitio web puede utilizar algunas "cookies" para mejorar su experiencia de navegación. Por favor, antes de continuar en nuestro sitio web, le recomendamos que lea la política de cookies.

Poblet i el Crist d’Ivori, una talla única

Els Tallers de Conservació i Restauració de Béns Culturals de l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa s’encarreguen de restaurar aquesta peça del segle XVII. Actuen sobre un total de 150 obres 
 
Whatsapp
Nova sala: Abat Mengucho. FOTO: PERE FERRÉ

Nova sala: Abat Mengucho. FOTO: PERE FERRÉ

Una capsa. FOTO: PERE FERRÉ

Una capsa. FOTO: PERE FERRÉ

Un calze amb parts daurades. FOTO: PERE FERRÉ

Un calze amb parts daurades. FOTO: PERE FERRÉ

El Crist d’Ivori és considerada una talla ‘excepcional’, per la seva història i qualitat artística. Aquesta creació va ser adquirida per Pere Antoni d’Aragó, virrei de Nàpols entre el 1666 i el 1671, i donat a Poblet per realitzar les exèquies al rei Alfons V el Magnànim. És una de les obres d’art destacades que la Diputació de Tarragona restaura per al nou museu del Monestir de Poblet

La peça representa una de les millors mostres d’escultura barroca sobre ivori a escala europea, i una de les poques mostres d’aquest tipus d’art a l’Estat.

Crist d’Ivori. FOTO: PERE FERRÉ

El president de la Diputació, Josep Poblet, va afirmar que «la Diputació històricament ha sigut un ens amb el monestir i la Conca. Sempre els serveis tècnics de la Diputació han estat al costat de les diferents fases de restauració i del conjunt monàstic».

L’abat de Poblet, P. Octavi Vilà, va agrair a la Diputació el suport continuat al monestir des de diferents àmbits i ha explicat que «Poblet gairebé 900 anys després de la seva fundació segueix sent un organisme viu, un centre espiritual, on encara hi ha una comunitat que cerca Déu sota la regla de Sant Benet i també un centre cultural. Aquest últim s’ha d’anar remodelant i és aquest el sentit que el projecte cosmos ha donat a la remodelació dels seus espais museístics perquè hi hagi un discurs que transcorri, transmeti la fe cristina des de la creu fins a la resurrecció cristiana».

La tècnica de l’Escola d’Art treballant amb una peça. FOTO: PERE FERRÉ

La restauració d’aquest Crist i de la resta de peces artístiques, 115 en total, va a càrrec dels Tallers de Conservació i Restauració de Béns Culturals de l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa, que treballa en aquest projecte des d’abans de l’estiu en virtut d’un acord entre la institució i el monestir cistercenc. Les restauradores, Carme Clemente –que també és la coordinadora dels Tallers de Conservació i Restauració de Béns Culturals de l’Escola d’Art de la Diputació– i Amàlia Granell, són les encarregades de dur a terme aquesta tasca.

L’objectiu és assegurar la correcta conservació de la col·lecció d’obres que han de formar part de les noves sales expositives Abat Copons i Abat Mengucho del Museu del Reial Monestir de Poblet. La inauguració d’aquesta ampliació està prevista per a principis del 2018.

Peces d’orfebreria d’art sacre. FOTO: PERE FERRÉ

La renovació del Museu de Poblet té com a objectiu millorar i ampliar els continguts i espais de l’actual espai expositiu. Es pretén que aquest centre artístic pugui esdevenir un atractiu per si mateix, independent del circuit de visita al monestir, i a tal fi es vol ampliar la zona d’exposició i dotar-la d’un discurs pedagògic i cultural que acompanyi la col·lecció exposada i permeti comprendre millor el conjunt del recinte cistercenc, catalogat com a Patrimoni Mundial.

Totes aquestes inversions que es duen a terme al Monestir de Poblet, pretenen augmentar les visites al recinte, i repercutirà positivament a la zona.

Pica d’aigua beneïda. FOTO: PERE FERRÉ

Museu de Poblet

La inauguració d’aquesta ampliació està prevista per a principis del 2018. L’objectiu és assegurar la correcta conservació de la col·lecció d’obres que han de formar part de les noves sales expositives Abat Copons i Abat Mengucho del Museu del Reial Monestir de Poblet. La renovació del Museu de Poblet té com a finalitat millorar i ampliar els continguts i espais de l’actual exposició.
 

Temas

Comentarios

Lea También